Op weg naar Parijs

22 juni 2006

Het 1ste interval

interval : 40 min; 6,52 km; 173 bpm

Het trainingsschema van het UZ is een grote verandering tov mijn trainingen voor de 20km van Brussel.
Voor de 20km liep ik afwisselende duren steeds aan ongeveer dezelfde hartslag. Het programma dat ik nu ontving is echter meer afwisselend.
Vandaag stond een interval training op het programma.
15 min opwarmen, vervolgens stretchen.Daarna 10 series van afwisselend 2 min sneller lopen (hartslag 175-185) en 2 min lichter joggen (hartslag 155-165). Als afsluiter 15 min "afkoelen" en afronden met stretchen.

Gezien mijn knie nog af en toe pijn doet, heb ik het opwarmen en uitbollen met de fiets gedaan. 15 min is de ideale tijd om naar het domein "De Ghellinck" in Kluisbergen te gaan. Daar kon ik dan op een zachtere ondergrond dan de geliefde vlaamse asfalt, gerust mijn intervaltraining doen.