Op weg naar Parijs

20 oktober 2006

Opnieuw een long run

2u17; 20,6km; 9km/u; 6,39m/km; AHR 155

Vandaag stond mijn 1ste long run sinds 2 weken op het programma. De bedoeling was 2u te lopen bij een hartslag van 145-160 bpm en indien mogelijk doorlopen tot 20K. Om mij te helpen mijn 2de uur te overleven, had ik afgesproken om bij C. (van het oudercomité) aan te kloppen na mijn eerste 10km. Daarnaast heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat voeding te testen bij het lopen.
Vorige dinsdag had ik reeds Squeezy gel geprobeerd om te zien of ik die goed verteerde. Ik had die genomen iets voor het lopen, en alles was goed verlopen. Vandaag wou ik dit doen tijdens het lopen na 1u. Het was dus spannend wachten tot 1u voorbij was. Het was wel wat onwennig om binnen te nemen, maar al bij al lukte het. Met een slokje drank werd het plakkerige gevoel in de mond weggewerkt. Nu maar wachten om te zien wat het doet. Gelukkig geen last van de maag en na +/- 25 min voelde ik precies een tweede adem opkomen.
Een 1/2u later heb ik dan een knabbel tablet van Isostar geprobeerd. Idem dito, geen probleem met de maag. Oef ! Daar had ik een grote vrees voor dat het slecht zou aflopen.
De training zelf viel wat tegen. Het was zwaarder dan verwacht. Dit heeft vermoedelijk te maken met het feit dat ik vandaag bijna niets gegeten heb. Geen goed idee voor bij een long run dus.