Op weg naar Parijs

20 september 2006

1ste 1/2 marathon

2u30; 23,28km; 9,3 km/u; 6m26/km; 161 AHR

45 min extensive run à 153 bpm gevolgd door 45 min intensive run à 171 bpm + naar huis lopen in extensive run. Plots viel mijn frank (het spreekwoord bestaat nog niet in Euro's) : de 20 km grens is doorbroken. Die viel op 2u09 min (1 min langer dan mijn 20K van Brussel en die was dan in verzuring). Eens 't huis bleek de halve marathon grens doorbroken. Yihaaaaaa !!!
Het zal dus kalmpjesaan opbouwen zijn naar 3u trainingen. Er blijft echter 1 groot vraagteken : "is het wel gezond om dit te doen zonder bevoorrading?"
Vandaag was er wel een toevallige bevoorrading. Na 1u15 kwam een heeeeeel dringende behoefte naar boven. Toen werd namelijk bevestigd dat lopen de stoelgang bevordert. Humhum, wat nu?
Gelukkig liep ik toen op de Ghellinck en is er daar een publiek toilet.
Het verhaal kort samengevat klonk als volgt : "aaaaaaaaahhhhhhhhhh"
Bij het wassen van mijn handen heb ik het niet kunnen laten om een slokje water te drinken van de kraan. Kortom : een toevallige bevoorrading.
Hopelijks komt die behoefte niet te veel op bij mijn volgende long runs, maar dan komt die vraag opnieuw : "wat (en hoe) met bevoorrading ?"

2 Reacties:

  • Lange duurlopen doe ik met mijn camelback met ofwel water of iets isostar /gatorade achtig. Soms steekt er een banaan of wat druivesuiker in ook, maar meestal blijft het bij drinken. Handig, zo'n camelback (rugzakmodel). Mooie training trouwens en proficiat met je eerste halve!

    By Anonymous Anoniem, at 21/9/06 11:53  

  • proficiat met het bereiken van deze mijlpaal! Bij heel lange duurlopen zorg ik altijd voor drank onderweg. Ofwel dump ik ergens een flesje dat ik dan onderweg weer kan oppikken ofwel doe ik een flesjesgordel om.

    By Anonymous Anoniem, at 21/9/06 19:41  

Een reactie posten

<< Home