Op weg naar Parijs

11 september 2006

Long run with fuel belt

zondag : 130 min; 19,2 km; 8,9 km/u; 6min 46/km; 156 bpm
Vorige week : 5u; 45,46 km; nog 216 dagen te gaan

Het is me niet gelukt vorige week, de 50km grens was te hoog gegrepen.
Bij het starten van mijn loopperikelen, ben ik overeen gekomen met mijn teerbeminde om er ons gezin niet onder te laten lijden. Door het concert vrijdag avond, ben ik zaterdagmorgen vroeg niet uit de veren geraakt (nogal wiedes als je om 2u 's morgens pas in je bed ligt). De rest van zaterdag was me dan onmogelijk om te gaan lopen.

Het is dus gisteren avond geworden, om 20u25.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens een test te doen met de fuel belt die ik enige tijd geleden gekocht heb ik de Decathlon.
Mijn grootste vrees was een "klutter" gevoel wanneer de flesjes nog vol zijn. En nee het viel mee.
Na 1 uurtje : 1/2 van een fles gedronken. En ja, het hielp. Net zoals ik ervaren heb tijdens mijn vorige wedstrijden, kreeg ik het gevoel dat er veel energie in water zat. Met een overschot aan energie (en misschien ietwat overmoed) ben ik dan maar wat verder van huis afgedraait.
Slecht idee ! Ik had voorzien om maar 1,5u te lopen, het zijn er 2u10min geworden. Mijn knietjes zijn daar vandaag niet akkoord mee en protesteren een beetje bij het oplopen van de trappen.
Tijdens mijn volgende long runs zal ik die fuel belt hoedanook nog proberen, vooral als ik het resultaat zie : hartslag onder de 160 gedurende meer dan 2 u en toch een gemiddelde van bijna 9km/u (ter vergelijking, mijn 20k van Brussel 2006 : 175 bpm voor 9,3 km/u)
We gaan erop vooruit...
Vanavond wordt recup op de home trainer terwijl mijn teerbeminde is gaan "fitonéticsen".

een toemaatje : vanmorgen : 74,9 kg, de 75 grens is doorbroken