Op weg naar Parijs

21 augustus 2006

Pasta week

55 min; 9.1km; 9.9km/h; 6m03/km; 160 bpm

Als voorbereiding van "Dwars door Grijsloke", ben ik deze week met een pasta (lees koolhydraten) dieet gestart. Dit samen met het caloriedieet dat ik nu sinds 2 weken volg.
Dieten blijkt nu noodzakelijk te zijn om nog de nodige kilootjes af te vallen gezien ik tegen eind dit jaar graag +/- 68 kg zou wegen. Ter vergelijking, 2 weken geleden bleef ik schommelen rond de 78 kg. "Nog maar 10 kilootjes te gaan" Da's evenveel zoals ik kwijt gespeeld ben tussen november vorig jaar en mei dit jaar. Blijkt nu, dat hoe lichter men weegt, hoe moeilijker het wordt om er nog kwijt te spelen. Effe op de tanden bijten.
Dit belet echter niet dat ik deze week wel wat minder km-ters zal lopen en een overvloed aan koolhydraten zal mogen eten ter voorbereiding van de 7km wedstrijd die ik zaterdag zal lopen.
Het wordt dus niet de 10 mijl afstand tijdens die wedstrijd en dit vnl omdat ik me er nog niet klaar voor voel. Ik probeer liever niet als laatste over te streep te komen en gok dus op een snelheid van ong. 10km/u op de 7 km. Minimum streefdoel wordt 45min en het zou nog leuker zijn zou ik onder de 40 min belanden.
Morgen ga ik eventjes het parcours verkennen met een parochiegenoot. We shal see