Op weg naar Parijs

27 augustus 2006

Grijsloke 2006

Ik heb het gehaald !
De 7km van Grijsloke leken op voorhand wel zwaarder dan ze uiteindelijk waren.
Ik liep rond de 33min30 (officiƫle resultaten staan nog niet op de website www.grijsloke.be)
Normaalgezien zou ik dit op mijn Polar moeten kunnen aflezen, maar net na de wedstrijd liet hij het afweten. Vermoedelijk een platte batterij.
Ik heb nog net de gemiddelde en piekwaarden gezien : gemm snelheid 11,2 km/u; gemm hartslag 181 bpm.
Die laatste is niet verwonderlijk als men rekening houdt dat meer dan de helft van het parcours nogal stijgend is.
Hoedanook, op de laatste helling naar de aankomst had ik nog ruimschoots energie over. Vermoedelijk heb ik iets te veel gedoseerd in het begin van de wedstrijd. Mijn hartslag was wel rond de 190 bij de aankomst, maar nog geen 2 min later was hij al gedaald onder 170. Hetgeen mijn vermoedens bevestigd.
Mijn les voor die korte(re) afstanden : gewoon op tempo starten en niet teveel doseren in het begin.
Volgend jaar dan toch maar die 10 mijl ?