Op weg naar Parijs

04 september 2006

Juliaan Claerhout route

zondag : 82 min, 11t74 km; 8,6 km/u; 7min01 /km; 154 bpm
vandaag : 109 min; 16,33 km; 9 km/u; 6min40/km; 155 bpm


2 dagen op rij een goede training.
Gisteren zondag ben ik erin geslaagd om voor de eerste keer, 's morgens voor het ontbijt de gaan lopen. Naar het schijnt zou dit ideaal moeten zijn voor vetverbranding. Ik vond het een leuke ervaring om in looptenue bij de bakker aan te schuiven en alle mensen raar kijken (en een zweetgeur ruiken) terwijl ik daar boterkoeken stond te bestellen. Het is daarentegen wel een idioot zicht om met een zakje van de bakker te joggen langs de straat. Dit levert wel leuke gezichten van voorbijgangers.

Vanavond daarentegen, was een traditionele training. Ik was van plan om 80 min te lopen (wat ik tegenwoordig als minimum aanzie wanneer ik alleen ga lopen). Bij de kerk van Kaster zag ik plots een plaatje met "Juliaan Claerhout wandelroute". Morgen ga ik die normaalgezien met H. gaan lopen, maar toch ben ik op verkenning gegaan. 7,5 km later was ik terug en nog maar een kleine 50 min gelopen. Een tweede ronde dan maar. Met wat extraatjes hier en daar ben ik zonder kleerscheuren en zonder pijn, 16km later 't huis beland (22u50 is echter wel wat laat).
Het leukste : gemmiddeld 155 bpm bij 9km/u. We gaan er kalmpjesaan op vooruit.
Juist het gewicht nog onder de knie krijgen. Na een gulzig week-endje stond ik weer op 76.9
Een beetje de riem toespannen om toch weer op een goede BMI te komen. Hopelijks vallen die week-end killootjes er snel weer af