Op weg naar Parijs

31 oktober 2006

Championchip

Heb eindelijk de vlaamse verantwoordelijke van championchip te pakken gekregen.
Ik begon me af te vragen of mijn mailtje met bestelling wel goed aangekomen was. Nu blijkt dat de verantwoordelijke in Parijs en Barcelona aan het rondtoeren was.
Die kerel is een praatgrage persoon, het was zelf niet makkelijk om het telefoontje af te ronden.
Om een lang verhaal kort te maken : de championchip is de koe-bel voor mensen ! Blijkbaar zijn er sommige van onze noorderburen op het briljante idee gekomen om het principe van chip of bel die aan koeën hangt, te gebruiken om mensen digitaal te registreren bv op wieler- en loopwedstrijden. De Championchip was geboren. Het grootste verschil met de koe-chip is de grootte. Het geluid werd vervangen door een electronisch signaal dat door een computer gelezen wordt ipv een boer. Kwestie van makkelijk te werken.

Waarom bieden sommige wedstrijden niet de mogelijkheid om met een eigen chip te lopen ? Er is een nieuwe tendens om "one-time-use" chips te gebruiken en deze een logo te geven. Frankrijk zou daar de voorloper van zijn. bv de chip van de laatste 20km van Parijs is een one-time chip met logo. Idem dito voor de komende marathon van Parijs. Dit zal dan waarschijnlijk een collector item worden.

Waarom werd de Championchip in Hasselt niet gebruikt?
Omdat de belgen niet de snelste zijn om dergelijke systemen te gebruiken. bv. de 20km van Brussel gebruikt die maar sinds dit jaar. Volgens veel organisatoren is het nog steeds "goedkoper" om te werken met een barr-code zoals in Hasselt.
Het beste promotiemiddel om de Championchip overal te krijgen, is door de diverse lopers te laten zagen bij de organisatoren van de wedstrijden.

Eerstdaags mag ik mijn eigenste chip in de brievenbus verwachten. Dan maar vragen aan de halve marathon van Egmond, of ik toch niet mijn eigen chip mag gebruiken. Let's hope...

1 Reacties:

  • Murphy strikes again! Je schrijft je in voor egmond en de dag nadien krijg je te horen dat je chip onderweg is... hopelijk zullen ze dat in Egmond verstaan! Wat was dat nu met dat Excel-gedoe?

    By Anonymous Anoniem, at 1/11/06 19:20  

Een reactie posten

<< Home